2020.1.24

Gestern am Abend war ich von der Ramana Schwingung so aufgeladen, dass ich am Abend nicht einschlafen konnte. In diesem Raum habe ich sogar ein vergittertes Fenster. Ich machte es auf, da in der Nacht die Temperatur auf 17 Grad absinkt. Natürlich hatte ich in der Früh ordentliches Kopfweh. Nach ca. 2 Stunden wurde es weniger. Tabletten habe ich zu Hause zwar eingekauft aber liegen gelassen. Es gelang mir nicht in die Ramana Schwingung einzutauchen. Alles war zu dumpf in mir. Ich nahm dann um halb 9 mein Frühstück ein. Beim Rückweg ging ich in den Ashram. Dort begann ich aufzutauen. Ich hatte immer noch etwas Ziehen im Kopf und die Dumpfheit. Wenn die innere Energie lebendig wird, heilt sie alles. Bald ging es mir besser und ich konnte mich auf meine erste Ölmassage einrichten.
Um Punkt 10 vor 11 war der Rikshaw Fahrer da. Da er nicht wusste wo dieses Institut ist schaute ich in Google Maps. Wir fuhren an dieser Gasse vorbei. Sie war nicht in der Landkarte. Das Telefon half uns. Carol Ayur Spa ist ein kleiner Mann. Sehr freundlich und sehr gefühlvoll. Er begann gleich mit der Massage ohne viel zu reden. Machte immer wieder lange Striche, die Hände waren angenehm zu spüren. So ging er immer mehr in die Tiefe. Es gab keinen Schmerz, zu spüren waren verdichtete Stellen. Zuerst kam der Rücken dran, dann die Vorderseite, dann die Beine und der Kopf. Als er fertig war waren fast zweieinhalb Stunden vergangen. Kosten: ca. 27 Euro. Ich bestellte gleich für morgen noch einen Termin. Er kann dann mehr in die Region Hals und Schultern eingehen. Ich fühle mich sehr angenehm

Alle Ketten sind aus echten Steinen

Am Weg zum Hotel traf ich wieder das Mädchen von gestern, ihre Geschwister, die Mutter und ihren Mann. Ich gab ihr Geld, dass sie Obst für alle kaufen kann. Sie gab mir eine schöne Nuss wie man sie für Ketten verwendet. Zog mir ein Freundschaftsband über die Rechte Hand und forderte mich auf mit ihr „OM nama jivaya namaha“ zu singen. Das schützt mich vor Krankheit und Bedrohungen, sagte sie. Beim nach Hause Weg ist mir eingefallen, dass ich für Lakshmi Ketten kaufen könnte. Und ihr helfe für ihre Familie.
Im Ramana Ashram gab es heute Schwärme von Moskitos. Im Tempel war es auszuhalten. Dort stellte ich mich zu seiner Statue und schwang mit dem Bewusstsein mit. Es gelang. Ich fühlte die Atmosphäre und ließ alles lebendig werden in mir.


1 comment

  1. Josef Bruckner
    25. Januar 2020 20:08/ Reply

    Lieber Hans,
    von der Ashram-homepage: The story of Arunachala:
    Each of the spiritual centers of India has its own character and line of tradition. Among them all it is Tiruvannamalai (Arunachala) that represents the most direct, the most formless and the least ritualistic of paths, the path of Self-enquiry, whose gateway is silent initiation. This is expressed in the old Tamil saying: “To see Chidambaram, to be born at Tiruvarur, to die at Banaras or even to think of Arunachala is to be assured of Liberation.” “Even to think of” because in the case of the direct path physical contact is not necessary. Hence, it was no accident that the Maharshi made Tiruvannamalai and its sacred Arunachala Mountain his home.

    Arunachala, Mountain of Light

    The Maharshi called Arunachala the spiritual Heart of the world. Aruna, which means ‘red, bright like fire’, does not signify the mere fire that gives off heat. Rather, it means Jnanagni, the Fire of Wisdom, which is neither hot nor cold. Achala signifies hill. Thus, Arunachala means ‘Hill of Wisdom’.

    Tiruvannamalai, situated at the foot of Arunachala, is a town of medium size, 120 miles southwest of Chennai, an ancient village with a large and splendid temple. Certain yearly festivals draw large crowds of pilgrims to Tiruvannamalai from all over South India. This is especially so during Karthigai (also known as Deepam), which usually falls in November. On this occasion a beacon light of clarified butter (ghee) is lit at nightfall on the summit of the mountain. At Sri Ramanasramam, the greatest festivals are the anniversaries of the birth and passing of the Maharshi (Jayanti and Aradhana), which fall respectively at the winter solstice and the spring equinox.

    ArunaSpecial2_Deepam – Copy

    There is a Puranic story about the origin of the hill. Once Vishnu and Brahma fell to disputing which of them was the greater. Their quarrel brought chaos on earth, so the Devas approached Siva and besought him to settle the dispute. Siva thereupon manifested himself as a column of light from which a voice issued declaring that whoever could find its upper or lower end was the greater. Vishnu took the form of a boar and burrowed down into the earth to find the base, while Brahma took the form of a swan and soared upwards to seek its summit. Vishnu failed to reach the base of the column but “beginning to see within himself the Supreme Light which dwells in the hearts of all, he became lost in meditation, oblivious to the physical body and even unaware of himself, the one who sought”. Brahma saw the flower of an alse plant falling through the air and, thinking to win by deception, returned with it and declared he had plucked it from the summit.

    Vishnu admitted his failure and turned to the Lord in praise and prayer: “You are Self-knowledge. You are OM. You are the beginning and the middle and the end of everything. You are everything and illuminate everything.” He was pronounced great while Brahma was exposed and confessed his fault.

    In this legend, Vishnu represents the intellect and Brahma the ego, while Siva is Atma, the spirit.

    The story continues that, because the lingam or column of light was too dazzling to behold, Siva manifested himself instead as the Arunachala hill, declaring: “As the moon derives its light from the sun, so other holy places shall derive their sanctity from Arunachala. This is the only place where I have taken this form for the benefit of those who wish to worship me and obtain illumination. Arunachala is OM itself. I will appear on the summit of this hill every year at Kartigai in the form of a peace-giving beacon.” This refers not only to the sanctity of Arunachala itself but also to the pre-eminence of the doctrine of Advaita and the path of Self-enquiry of which Arunachala is the center. One can understand this meaning in Sri Bhagavan’s saying, “In the end everyone must come to Arunachala.”

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